{{ متافیزیک و علوم روحی صدف 1001 }}
لوازم قدیمی عتیقه - طب سنتی 
قالب
نويسندگان

172 -

نسخه پیچی گیاهی برای بیماریها

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:گیاه درمانی, ] [ 14:9 ] [ صدف ]

171 -

زالو درمانی در دندان پزشگی

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:زالو, ] [ 14:0 ] [ صدف ]

170

 جایگاه زالو در طب سنتی ایرانیان

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:زالو, ] [ 13:57 ] [ صدف ]

 

169 -

کاربرد زالو و زالو درمانی

 

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:42 ] [ صدف ]

 

168-

خواص عجیب زالو در درمان بیماریهای صعب العلاج

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:40 ] [ صدف ]

 

167-

آشنایی با زالو

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:24 ] [ صدف ]

 

166 - مقدمه ای بر طب قرآنی

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:16 ] [ صدف ]

 

165 - زالو درمانی

زالو جانور عجیبی است که صدها سال است از آن به صورت زنده یا فرآورده برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. پس از ظهور پزشکی مدرن ، استفاده از زالو به تدریج به فراموشی سپرده شد. اما جالب این جاست که پس از سال ها، باز هم استفاده از زالو در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در کشورهای پیشرفته رایج شده است ، چنانچه اکنون زالو را با عنوان جراح کوچولو (Micro Surgeon) می شناسند.

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:11 ] [ صدف ]

 

164 - درباره طب سنتی ایران

 

 

تعریف طب سنتی

 

 

در سال 1978 سازمان بهداشت جهانی بیانیه ای در زمینه توسعه طب سنتی منتشر نمود.در بیانیه مزبور طب سنتی بطور خلاصه اینگونه تعریف شده است:

*مجمعه تمامی علوم نظری و علمی که در تشخیص طبی، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی، ذهنی یا نابهنجاری های اجتماعی به کار می رود و به صورت گفتاری یا نوشتاری از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته باشد.*

در سال 2002 میلادی سازمان بهداشت جهانی طب سنتی را با جزئیات بیشتری اینگونه تعریف نموده است:

*طب سنتی واژه ای کلی است که هم به سیستم های طب سنتی مانند طب سنتی چین ، آیورودای هند و طب یونانی-عربی و هم به اشکال مختلف طب بومی  اطلاق می گردد.درمان های طب سنتی شامل دارو درمان( استفاده از گیاهان دارویی، اجزاء حیوانی و معدنی) و روشهای غیر دارویی ( مانند طب سوزنی، ماساژ و درمان های روحی و روانی) می باشد.در کشورهایی که سیستم خدمات پزشکی در آنها بر پایه طب مدرن استوار است، به جای طب سنتی اغلب از واژه طب مکمل و طب جایگزین یا طب غیر متعارف استفاده می شود.*

طب سنتی ایران

طب سنتی ایران، یک مکتب طبی کامل و پویا است که جهان را به عنوان نظام احسن و آفریده خالق علیم و حکیم می نگرد و پزشک را از بابت تسلط و احاطه او به علوم مختلف و درک صحیح او از جهان هستی حکیم نامیده است.ریشه های مکتب طب سنتی ایران به بیش از 3000 سال قبل می رسد، طبق نقل سیریل الگود مورخ پزشکی * قبل از طب یونانی وجود داشته است و ایرانیان اصول آن چیزی را که طب یونانی نامیده شده، به یونانیان تعلیم دادند و در ایران قدیم وضعیت طب پیشرفته تر از آشور بود* ستارگان طب سنتی ایران مانند ابن سینا، رازی، علی بن عباس اهوازی، ابن ابی الصادق نیشابوری، سید اسماعیل جرجانی و عماد الدین محمود شیرازی حدود هشت قرن هدایت دانشگاه های طب در غرب و شرق را بر عهده داشتند.دکتر نرمن هاوارد جونز در مجله سازمان بهداشت جهانی در سال 1972 می نویسد:

*مهمترین مولف کتابهای طبی در اسلام ابو علی الحسین ابن سینا می باشد... کتاب طبی او که به نام موسوم است و تا کنون هرگز کتابی به این اندازه شهرت نداشته است، مدت 500 سال در دانشکده های پزشکی اروپا و آسیا تدریس می شده است.*

منطق علمی طب سنتی ایران

اصول روش تغذیه در مکتب طب سنتی ایران بر یک جمله استوار است و آن اینکه * بر هر فرد لازم است تغذیه ای مخصوص بخود بر اساس مشخصات فردی خود داشته باشد.*طب سنتی ایران بر پیشگیری از بیماریها با آموزش روش صحیح زندگی تاکید دارد و پزشک موفق را پزشکی می داند که سلامتی جامعه را حفظ نماید و خود به خود با این تدبیر تعداد بیماران و مصرف دارو کاهش خواهد یافت.با این رویکرد طب سنتی ایران را بیماریها را به سه دسته تقسیم بندی می کند:

الف) بیماری های سوء مزاج:

و آن افرادی هستند که معمولا اصول تغذیه ای مناسب مزاج خود را رعایت نکرده اند و دچار کثرت یا غلبه یک یا دو کیفیت از کیفیات چهارگانه (سردی، گرمی/ خشکی یا رطوبت) در بدن خود شده اند.

ب) بیماریهای سوء ترکیب:

که بیماریهایی است که ترکیب و یا تعداد طبیعی قسمتی از بدن دچار اشکال است مانند کسی که بدون قسمتی از بدن بدنیا می آید ( مروملیا).

ج) بیماریهای تفرق و اتصال:

که در اینجا اتصال طبیعی در یک عضو از بین می رود ( مثلا در شکستگی ها ) و یا تفرق طبیعی از بین می رود ( مثلا اندامی به علت بد جوش خوردن دچار محدودیت حرکت می شود). بعد از تشخیص نوبت به درمان می رسد که مراحل درمان در طب سنتی ایران به این نحو است که در گام اول تدابیر بالاغذیه می کرده اند یعنی با اصلاح برنامه غذایی اقدام به درمان بیماریها می کرده اند.اگر بیمار با این روش جواب نمی گرفت نوبت به تدابیر بالادویه می رسید، یعنی دارو درمانی و در گام آخر اگر بیماری شدیدتر بود، نوبت به کارهای با دست ( تدابیر بالید ) نظیر جراحی ها ، فصد و ... می رسید.

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:8 ] [ صدف ]

 

163 - منشور احیاءو کاربرد طب سنتی ایران

 

مقدمه:

 

  طب سنتی ایران، میراث گرانقدر بجای مانده از تلاش حکیمانه، تحقیقات عالمانه و تجارب ارزشمند هزاران دانشمند و حکیم دوران های گذشته به ویژه دوران 1400 ساله تمدن اسلامی است که نه تنها در
دوران های گذشته بلکه برای دنیای امروز و فردا نیز در این دریای پهناور، گوهرهای درخشان و ناسفته فراوانی وجود دارد.

 

  احیاءطب سنتی با جمع آوری، طبقه بندی، بررسی و ارزیابی این میراث عظیم، نه تنها واپسگرائی نیست، بلکه گامی اساسی در دستیابی به دانش مستحکم و تامین حداکثر سلامت برای آحاد مردم و بهره گیری های رو به تزاید و پر ثمر از اعتماد بنفس ملی برخاسته از این حرکت است .

 

  اینک که به یاری پروردگار،پس از سالهای طولانی، بار دیگر دروازه های ورود به عرصه قانونمند آموزش ،پژوهش و ارائه خدمات طب سنتی به روی گروهی از فرهیختگان برگزیده میهن اسلامی ما گشوده شده  است ضرورت ساماندهی جدی ابعاد مختلف کاربرد طب سنتی در تمام مراحل آن بخوبی احساس میشود لذا تدوین منشور احیاء و کاربرد طب سنتی با چنین انگیزه و هدفی صورت می گیرد.

 

  

 

مقدمه:

  طب سنتی ایران، میراث گرانقدر بجای مانده از تلاش حکیمانه، تحقیقات عالمانه و تجارب ارزشمند هزاران دانشمند و حکیم دوران های گذشته به ویژه دوران 1400 ساله تمدن اسلامی است که نه تنها در
دوران های گذشته بلکه برای دنیای امروز و فردا نیز در این دریای پهناور، گوهرهای درخشان و ناسفته فراوانی وجود دارد.

  احیاءطب سنتی با جمع آوری، طبقه بندی، بررسی و ارزیابی این میراث عظیم، نه تنها واپسگرائی نیست، بلکه گامی اساسی در دستیابی به دانش مستحکم و تامین حداکثر سلامت برای آحاد مردم و بهره گیری های رو به تزاید و پر ثمر از اعتماد بنفس ملی برخاسته از این حرکت است .

  اینک که به یاری پروردگار،پس از سالهای طولانی، بار دیگر دروازه های ورود به عرصه قانونمند آموزش ،پژوهش و ارائه خدمات طب سنتی به روی گروهی از فرهیختگان برگزیده میهن اسلامی ما گشوده شده  است ضرورت ساماندهی جدی ابعاد مختلف کاربرد طب سنتی در تمام مراحل آن بخوبی احساس میشود لذا تدوین منشور احیاء و کاربرد طب سنتی با چنین انگیزه و هدفی صورت می گیرد.

  

اصول کلی و بنیاد های اندیشه احیاء و کاربرد طب سنتی ایرانی اسلامی

اصل اول :تعهد و پای بندی به تمامی موازین شناخته شده حقوق بیمار و اخلاق پزشکی

1-دریافت مطلوب و محترمانه خدمات سلامت ، حق بیمار است :

-   ارائه خدمات سلامت با هدف بازیابی ،تامین ،حفظ و ارتقاء سلامت بیماران و گیرندگان خدمات طب سنتی

-  احترام به شخصیت ،ارزش ها و اعتقادات بیمار و پرهیز از هر گونه تبعیض بر پایه دین ،قومیت ،زبان ،نژاد  و مانند اینها

-   اولویت منافع بیمار بر منافع ارائه کننده خدمات

-  خوشروئی:دلسوزی، همدردی،درک نگرانی های بیمار و حوصله در شنیدن شکایات و خواسته های او

-   پرهیز از تحمیل هر گونه درد و رنج قابل پیشگیری یا کاهش، در مراحل مختلف ارائه خدمات سلامت

-   همکاری منطقی و محترمانه با سایر اعضاء تیم درمان در جهت فراهم کردن حداکثر تحقق نیاز بیمار به خدمات سلامت

- محرمانه دانستن هر گونه اطلاعات شخصی یا پزشکی مربوط به بیمار در چارچوب قوانین اخلاق پزشکی

-  انتقال اطلاعات لازم برای دستیابی بیمار به حداکثر سلامت به زبان قابل فهم برای او و نیز احساس مسئولیت نسبت به آموزش بیمار یا اطرافیان وی و  برای توانمند سازی آنها به منظور استمرار 
مراقبت های صحی لازم

-        رفتار صادقانه و مودبانه و به موقع نسبت به گیرندگان خدمات سلامت و ارجاع بیمار به مرکز و شیوه درمانی مناسب تر و نیز انجام مشاوره برای انتخاب روش درمانی مناسب تر و کاراتر در موارد خاص

-        توجه خاص به گروه های آسیب پذیر همانند کودکان،زنان باردار و شیرده ،سالمندان،معلولان،زندانیان،افراد بدون سرپرست و نیز بیماران با مشکلات روانی

-        احترام به حق خود مختاری بیمار در چارچوب قوانین اخلاقی و کشوری

-        مبادرت به درمانهای فوری در مواقع اورژانس بر اساس موازین قانونی پزشکی و صرفنظر از امکان وصول هزینه

 

2-اطلاع رسانی کافی و ضروری نیز حق بیمار است:

-        بیان هزینه،پذیرش یا عدم پذیرش بیمه و آگاه سازی بیمار از دفعات و کیفیت مراجعات بعدی

-        امکان آگاهی بیمار از تحصیلات ،مسئولیت ها،مراتب علمی و تجربی اعضاءتیم درمان

-        اطلاع رسانی به بیمار در زمینه روشهای تشخیص و درمان در طب سنتی و نیز امکان استفاده از سایر شیوه های طبی در صورت لزوم

-        فراهم کردن امکان پاسخگوئی به سوالات یا نگرانیهای بیمار پس از آغاز درمان و در فواصل مراجعات

-        -اطلاع یافتن بیمار در مورد پرونده پزشکی خود با رعایت مصلحت های ویژه

-        اگر بیمار از مراکز آموزشی خدمات دریافت می کند اطلاع رسانی در مورد حدود دفعات و چگونگی استفاده آموزشی از او در چارچوب حفظ  حرمت او و  حداقل مزاحمت برای وی،
از پیش بگونه ای شایسته.

 

3- استقبال از نظارت، انتقاد منطقی و پیشنهادات مسئولین و همکاران

-        پرهیز از هرگونه رفتار پنهانی و تهدید آمیز که مانع نظارت دستگاه های مسئول یا امکان دادخواهی بیمار گردد.

-        سعه صدر برای پذیرش راهنمایی های منطقی یا روش های متفاوت با نظر ارائه کنندگان خدمات طب سنتی توسط همکاران و صاحبنظران و حتی خود بیماران

 

4- مراعات موازین شناخته شده بهداشتی در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی

-        فراهم کردن و پایبندی به کاربرد همه موازین ضروری بهداشتی به منظور پیشگیری از هر گونه زیان رسانی به سلامت بیمار و گیرندگان خدمات و نیز صدمه زدن به سلامت محیط زیست

-        مراعات شرایط آسپسی در موارد ضروری بر اساس موازین علمی روز

 

5- رعایت شئونات حرفه پزشکی در محیط کار و جامعه

-        پرهیز از هر گونه رفتار مغایر با جایگاه مقدس پزشکی در محیط کار و جامعه و موجب وهن فردی و حرفه ای

-        پای بندی  عملی به ظواهر محاسن اخلاقی و توصیه های معاشرتی دینی

-        پرهیز از ایجاد عدم اعتماد و بدگویی صریح و مخرب نسبت به همکاران و جامعه پزشکی سنتی و کلاسیک و اقدام مناسب و قانونی در صورت اطلاع از فرایندهای ناقض حقوق بیماران و جامعه

 

اصل دوم: تعهد به فقه پزشکی و رعایت امر نهی الهی بر اساس آموزه های اسلامی

1-   قاعده ضمان طبیب

-        ارائه خدمات پزشکی در چارچوب قاعده ضمان طبیب

-        اخذ برائت برای موارد ضرورت به تناسب عرف زمان و مکان

 

2-  پرهیز از محرمات شرعی

-        رعایت چارچوب موازین شرعی در تفاوت جنسیت ها

-        توجه به قاعده ما جعل ا... فیما حرم شفاء و حذف محرمات از داروها و خوردنی ها در حد مقدور و در محدوده نفی عسر و حرج و نفی اضطرار

-         رعایت امر و نهی الهی در سایر موارد پیش بینی نشده.

 

اصل سوم: تعهد و پای بندی به قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران

1- تبعیت و هماهنگی با قانون طبابت

-        رعایت موازین قانونی معتبر و آئین نامه های  مصوب

-        خودداری از تخلف های قانونی و در صورت لزوم تلاش در جهت اصلاح قوانین و آئین نامه های زیان بخش از طریق ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع رسمی

 

2-تبعیت از قوانین عمومی و ناظر بر روابط خارجی

-        تبعیت از قوانین اساسی و مدنی به عنوان یک شهروند ایرانی

-        رعایت محدویت نظام جمهوری اسلامی در روابط علمی با خارج از کشور و شهروندان غیر ایرانی

 

اصل چهارم: هماهنگی با نظام ملی سلامت

-        مراعات مقررات کشوری مربوط به سلامت و طبابت علاوه بر مراعات قوانین طبابت

-        پرهیز از هرگونه رفتار یا توصیه مغایر با برنامه های ملی پیشگیری از بیماری ها یا مراقبت های اولیه سلامت

-        تلاش در جهت مشارکت و همکاری با نظام ملی سلامت در جهت کاربرد منطقی طب سنتی در قالب نظام شبکه بهداشتی- درمانی

 

اصل پنجم: آموزش مسئولانه در سطوح عمومی و اختصاصی

 

1-   نگاه به مقوله آموزش عمومی ( جامعه، بیماران، اطرافیان بیمار) با تاکید بر تدابیر حفظ الصحه به عنوان جزء لاینفک خدمات طب سنتی و مشارکت و تلاش در تحقق آن

-        آموزش استمرار مراقبت های صحی و درمانی بیماران به آن ها و اطرافیان آنها

-         پرهیز از هرگونه بزرگنمایی مسائل کوچک و افراط و تفریط با رعایت مصالح آحاد جامعه

 

2-  تلاش در جهت تکامل، ارتقاء کیفیت آموزش های اختصاصی طب سنتی

-        احساس مسئولیت و مشارکت در آموزش رسمی طب سنتی در چارچوب مقررات آموزشی

-        پرهیز از آموزش های موازی که منجر به شکل گیری نظام ارائه خدمات طب سنتی در قالبی مغایر با موازین قانونی گردد.

-        مشارکت در تامین منابع مورد نیاز آموزش رسمی طب سنتی بطور مستقیم یا غیر مستقیم.

-        ارائه هرگونه پیشنهاد سازنده و اطلاعات و تجارب سودمندی که به تکامل و ارتقاء آموزش رسمی طب سنتی منجر می گردد.

 

اصل ششم: پاسداشت و بهره گیری از میراث پزشکی ملی- اسلامی

-        حفظ حرمت حکماء و پیشکسوتان طب سنتی- اسلامی از گذشته های دور تاکنون و پرهیز از نادیده گرفتن منزلت آنان به لحاظ وجود برخی نظرات غیرقابل قبول

-        تلاش در بازشناسی محتوای آثار و تجارب حکماء با بهره گیری از ابزارهای علمی روز

-        کمک به حفظ آثار و احیاناً نشر مواردی از آن ها در چهارچوب احیاء میراث طب اسلامی- ایرانی

-  تلاش در تدوین منابع جدید و متناسب با روز  با بهره گیری از میراث گرانقدر گذشتگان 

اصل هفتم: توالی تقدم پیشگیری، تدابیر حفظ الصحه، اصلاح شیوه زندگی بر پایه سته ضروریه، درمان طبیعی و غذایی، درمان داروئی و سایر شیوه های درمانی

1-   اولویت تدابیر صحی در آموزش و ارائه خدمات طب سنتی

-        تلاش در ارتقاء و آگاهی های عمومی و اختصاصی افراد جامعه و فراگیران طب سنتی در زمینه تدابیر حفظ الصحه و مقدم داشتن آن بر سایر تدابیر

-        ارائه خدمات مبتنی بر حفظ الصحه با تاکید جدی و عدم مبادرت به ارائه خدمات درمانی در مواردی که تامین سلامت بیمار با تدابیر حفظ الصحه میسر است و لو با تاخیر اندک

-        تقدم درمانهای طبیعی و غذائی بر سایر شیوه های درمانی

-        بهره گیری تا حد امکان از داروهای مفرده و بسنده کردن به حداقل اجزاء در داروهای ترکیبی در صورت امکان

 

 

2-  احیاء ارزشهای اولویت بندی حکماء در عرضه خدمات طب سنتی

-        تلاش در متقاعد ساختن بیماران و اطرافیان آن ها به ضرورت رعایت توالی اولویت ها

-        پرهیز از عوامزدگی و اجتناب از زیر پا گذاشتن اصول توالی به درخواست و یا اصرار بیماران

-        تجویز داروهای طب سنتی در اندازه های لازم و اجتناب ااز تجویز مازاد بر نیاز داروها

-        تلاش در کاهش هزینه بیماران در حد معقول و قابل انجام

 

اصل هشتم: تعهد به اجتناب از یکسو نگری و ارجاع بیماران بر اساس انتخاب روشهای موثرتر و مطمئن تر

-        پرهیز از رفتار پزشکی یکسونگرانه و اجتناب از پذیرش بیماران خارج از محدوده صلاحیت های علمی و حرفه ای

-        راهنمایی بیمارانی که خارج از محدوده طب سنتی دریافت خدمات موثرتر، کم هزینه تر و مطمئن تر برای آنها وجود دارد.

-        پرهیز از اعمال روشهای درمانی وقت گیر و دراز مدت که موجب تضییع فرصت های خاص در دریافت خدمات موثرتر برای بیماران می گردد.

-        پرهیز از کاربرد روشهای درمانی امتحان نشده بدون مراعات تمام جوانب تحقیق پزشکی که در بحث اخلاق درپژوهش های پزشکی مورد توجه است

 

اصل نهم: تلاش مداوم در ارتقاء و توسعه علمی و تجربی با بهره گیری از دانش و فناوری پیشروی روز

-        احساس نیاز و تشنگی فزاینده نسبت به دانش افزائی، بازآموزی، نوآموزی و کسب تجارب تازه

-        مشارکت در پژوهش های علمی در زمینه طب سنتی با پای بندی مسئولانه نسبت به موازین اخلاق در پژوهش های پزشکی و اعتبار علمی نحوه انجام تحقیق

-        مشارکت در برگزاری دوره های آموزش مداوم مرتبط با طب سنتی و پرهیز از مخفی نگاهداشتن و عدم ابراز یافته های سودمند در برابر افرادی که بر اساس موازین قانونی مجاز به ارائه خدمات طب سنتی
می باشند

-         با توجه به پیشرفت های لحظه به لحظه علوم پزشکی، عدم غفلت از کسب اطلاعات ضروری و مورد تاکید عرف علمی جامعه پزشکی و در چارچوب قاعده فقهی ضمان طبیب

 

اصل دهم: همکاری، همدلی و هم آوائی با حرکت های دلسوزانه قانونمند و خیرخواهانه خدانگر در طب سنتی

-        درک و تعهد نسبت به مسئولیت های فردی و گروهی در برابر دفاع از حیثیت ،قداست و وجهه مردمی و مورد وثوق طب سنتی

-        تلاش در جهت اصلاح روشهای احتمالا زیان بخش شیوه عمل برخی از اعضاء خانواده طب سنتی بطرق ممکن و در چارچوب حفظ آبروی افراد و مصالح بیماران و مصالح جامعه

-        بذل هرگونه کمک نسبت به خدمتگزاران اعتلاء طب سنتی و پرهیز از مرزبندی های جناحی و سیاسی در این مسیر

-         و بالاخره در همه حال خود را در جایگاه گیرندگان خدمات طب سنتی و یا خدمتگزاران واقعی طب سنتی دیدن و پرهیز از هر گونه رفتار مغایر با منافع بیماران، گیرندگان خدمات و خدمتگزاران صدیق طب سنتی

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, ] [ 13:3 ] [ صدف ]

162-کسی که میخواهدکاری را انجام دهد راهش را پیدا میکند

 کسی که میخواهد
کاری را انجام دهد راهش را پیدا میکند
و کسی که نمی خواهد
بهانه اش را پیدا می کند


4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, ] [ 11:17 ] [ صدف ]

 

 

دانلود کتاب روانشناسی رنگ ها فرمت :PDF حجم 1.6 مگابایت

دانلود کتاب روانشناسی رنگ ها
فرمت :PDF
حجم 1.6 مگابایت

دانلود

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:کتاب روانشناسی رنگ ها, ] [ 10:49 ] [ صدف ]

160

واژه کلمه ماساژ (Massage) از از واژه یونانی massein یا masso سرچشمه گرفته که به معنای ورزدادن است که در لاتین Massa ودر فرانسهMasser می گفتند.

سبک های ماساژ :

1 - سبکهای غربی

2 - سبکهای شرقی

3 - سبک های جدید.

 

انواع ماساژ

۱- ماساژ عمومی       
۲- ماساژ درمانی                 
۳- ماساژ ورزشی
۴- ماساژ کودکان       
۵- ماساژ آرایشی و زیبایی     
۶- ماساژ فشاری
۷- ماساژ بهداشتی
۸- ماساژ تامین سلامتی عاطفی و روانی و…

 

ماساژ پیشگیری4kia.ir filesell دانلود پروژه

[ پنج شنبه 10 دی 1394برچسب:, ] [ 15:1 ] [ صدف ]

 

حال خوب


 اگر کاری را که همیشه انجام می دهید انجام دهید.
همان چیزی را به دست می آورید که به دست آورده اید ...


4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:, ] [ 12:16 ] [ صدف ]

158

آزمون مزاج شناسی

شروع آزمون

http://www.tabaye.ir/exam#

http://www.tabaye.ir/exam#

4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:, ] [ 9:55 ] [ صدف ]

 

 

آنتی بیوتیک های طب سنتی جهت عفونت هاي روده اي

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:58 ] [ صدف ]
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:42 ] [ صدف ]

 

نقاط طب سوزنی و طب فشاری روی کمر

نقاط طب سوزنی و طب فشاری روی کمر

4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:30 ] [ صدف ]

 154

 

بلغم


مشخصات بلغمی ها و درمان

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:23 ] [ صدف ]

 

 

دم

مشخصات دموی ها و درمان

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:19 ] [ صدف ]

 

 

سودا

مشخصات سوداوی ها و درمان

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:17 ] [ صدف ]

 

 

صفرا

مشخصات صفراوی ها و درمان

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:15 ] [ صدف ]

 

 

150 - طبع و مزاج چیست

 

سعدی شیرازی علیه الرحمه در بیتی این مطلب را به صورتی زیبا بیان نموده :

چهار طبع مخالف سرکش
چند روزی بودند با هم خوش

چون یکی زین چهار شد غالب
جان شیرین برآید از قالب


لذا طبع و مزاج انسانها با توجه به نوع آب و هوای محل زندگی و نوع رژیم غذائی موجود(عادات غذائی)به چهار دسته تقسیم می‌شود :


 ۱-   هوا   = کتانی      = دموی مزاج   =یا طبع بهاره         =(یعنی گرم و تر)

 ۲-  خاک   = توری       =سوداوی مزاج =یا طبع پاییزه        =(یعنی سر و خشک)

 ۳-  آب      = کنفی      =  بلغمی مزاج =یا طبع زمستانه   =(یعنی سرد و تر)

 ۴-   آتش   = ابریشمی = صفراوی مزاج =یا طبع تابستانه  =(یعنی گرم و خشک)

بقیه در ادامه مطلب:



4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 15:4 ] [ صدف ]
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 14:56 ] [ صدف ]

 

 

148 - شناخت طبایع مو

 

♠️اگر مو پر پشت و ضخیم و رنگ سیاه غلیظ باشد نشانه از مزاج گرمی مو دارد .

♠️اگرمو کم پشت و اندک و باریک و رنگ سفید باشد نشانه از مزاج سردی مو دارد .

♠️ اگر مو جعد و پیچش و بر هم شکسته باشد نشانه از مزاج خشک مو دارد .

♠️ اگر مو راست یا صاف و سرخ رنگ و خرمائی باشد نشانه از مزاج تری مو دارد .

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آبان 1394برچسب:, ] [ 8:12 ] [ صدف ]

147

 

دمنوش گل سرخ - گل محمّدی
null
گل سرخ درختچه کوچکی به ارتفاع ۶۰ سانتیمتر تا ۱ متر است. ساقه‌های جوان این گیاه دارای خارهای ریز و فراوانی است، ولی ساقه‌های پیرتر آن خار ندارند. برگ‌هایش غالباً دارای پنج برگچه دندانه‌دار و سبز تیره است. گل‌هایش درشت و منفرد به رنگ سرخ مایل به ارغوانی است. گل‌ها در اواخر بهار تا اواسط تابستان باز می‌شود.

طرز تهیه دمنوش گل سرخ

طبیعت: گل سرخ از نظر طب سنتی ایران، طبیعتی گرم دارد.
نام علمی: Rosa
خواص:
- دمنوش گل سرخ موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و ریه‌ها را تقویت می‌کند از این رو برای افرادی که بدنی ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند مفید است. این دمنوش عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی‌های برونشی را از بدن دور می‌کند.
- دمنوش این گیاه بوی بد دهان را رفع می‌کند.
- همچنین دمنوش این گیاه برطرف کننده نفخ معده است.
- تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی های ریه،کلیه و تپش شدید قلب است.

طرز تهیه:
یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غداخوری چای سیاه یا چای سبز را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه ریخته به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید.

4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, ] [ 12:29 ] [ صدف ]

146

خواص انار

خواص انار

انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد.
 
 
آب انار چربی های اضافه را آب می کند

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می بخشد و حتی می تواند توان جنسی را تقویت کند.
متخصصان تغذیه تاکید کرده اند که آب انار همچنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.
این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلول های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می کنند، کاهش می یابد. کسانی که آب انار می نوشند، فشار خونشان پایین می آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. پزشکان معتقدند که آب انار می تواند مقدار اسید چرب موجود در خون موسوم به اسید چرب را کاهش دهد. آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته، نشان داده است که مقدار زیادی از این اسید چرب، ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می شود.
 
پیامبر خدا (ص):"انار مهتر همه میوه هاست و هر کس یک انار بخورد ،چهل پگاه شیطان خویش را به خشم می آورد .
امام صادق (ع):"میوه صد وبیست گونه است و مهتر همه آنها انار است ."
پیامبر خدا (ص):" هر کس اناری را کامل بخورد ،خداوند قلب او را چهل شب نورانی می دارد .
پیامبر خدا (ص):" انار بخورید زیرا هیچ دانه ای از آن در معده جای نمی گیرد ،مگر این که چهل روز قلب را نورانی می سازد وشیطان را برون می راند .
امام علی (ع):"درهر دانه انار چون درمعده جای می گیرد ،حیاتی برای قلب و فروغی برای نفس است و شیطانی را که وسواس نام دارد چهل شب بیمار می کند .
امام صادق (ع):" چهار چیز ،طبع را اعتدال می بخشد انارسورانی ،خرمای نارس پخته شده ،بنفشه و کاسنی .
امام صادق (ع):"هرکس در هنگام خفتن یک انار بخورد ،تا صبح جانش در امان است .
امام صادق (ع) :"برشما باد انار ؛چرا که هیچ گرسنه ای آن را نمی خورد ،مگر این که وی را بسنده است و هیچ سیری آن را نمی خورد ،مگر این که غذا را بروی گوارا می سازد .
امام صادق (ع):" هرکس انار بخورد انار شیطان وسوسه را از او دور می سازد .
امام صادق (ع):" هر کس یک دانه از انار بخورد ،آن یک دانه شیطان وسوسه را تا چهل روز زمینگیر می کند .
امام کاظم (ع):" هرکس روز جمعه یک انار بخورد آن انار ،دل اورا تا چهل پگاه نورانی می دارد اگر دو انار بخورد تا هشتاد روز و اگر سه انار بخورد تا صد و بیست روز و نیز وسوسه شیطان ازاو دور می شود و هرکس وسوسه شیطان از اودور شود ،خداوند را نافرمانی نمی کند و هر کس خداوند را نافرمانی نکند خدای اورا به بهشت در می آورد .
امام کاظم (ع):" از جمله چیزهایی که آدم به فرزندش سفارش کرد ،این بود که به وی فرمود :"برتوباد انار ،اگر گرسنه شدی و آن را بخوردی بسنده ات کند و اگر در حالی که سیر بودی آن را خوردی غذا رابرتو گوارا سازد . "
خواص انار شیرین

امام صادق (ع):" برشما باد انار شیرین آن را بخورید چرا که هیچ دانه ای از آن به معده مؤمنی در نمی آید مگر این که بیماری ای از آن ریشه کن می کند و شیطان وسوسه را از او دور می سازد .
امام عسکری (ع):" انار بخور چراکه خون را فرو می نشاند و آنرا در درون تصفیه می کند .
 
 
خواص انار ترش وشیرین (ملس)

امام صادق از انار شیرین یاد کرد و فرمود :"ترش و شیرین در شکم سازگارتر است ".
امام رضا (ع):"انار شیرین و ترش بمک ؛چرا که انسان را نیرو می دهد و خون را زنده می سازد .
 
 
خواص خوردن انار با پیه آن

پیامبر خدا (ص):"انار را با پیه آن بخورید ؛چرا که شست و شو دهنده معده است . "
امام علی (ع):"اناررا با پیه بخور چرا که معده را پاک می کند و هیچ دانه ای د رمعده انسان مسلمان جای نمی گیرد مگر این که آن را روشن می سازد و تا چهل پگاه شیطان و وسوسه را از آن دور می سازد .
امام علی (ع):"انار راباپیه اش بخور چرا که زرد شدگی دندان و بدبویی دهان را از بین می برد و انسان را پاک می کند . "
امام صادق (ع):" انار را با پیه اش بخور چرا که معده را پاک می کند و ذهن را افزون می سازد.
 
از انار ترش در مواردی نظیر سکسکه - قند خون - -تب صفراوی وغیره استفاده میشود.
از انار سیرین نیز میتوان در مواردی مانند : سرماخوردگی - تقویت نیروی جنسی - گرفتگی صدا - تقویت روده ها - تقویت معده - تقویت ریه - حساسیت - وجود خون در ادرار - مسمومیت - استسقاء - درد گوش - التهاب معده - اسکوربیت - آب ریزش چشم - خون ریزی رحم - خارش پوست - تقویت لثه - تصفیه خون - کم خونی - اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود.
 
 
مضرات :

خوردن انار برای مبتلایان به زخم معده و روده جایز نیست و برای افراد سرد مزاج زیان بخش میباشد و همچنین موجب کاهش جاذبه کبد میگردد. افراط در خوردن انار باعث یبوست - ناراحتی معده و زبر شدن گلو میشود

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, ] [ 11:49 ] [ صدف ]

145

 

خواص درمانی پونه و پونه کوهی

پونه از خانواده نعناع است وبرای هضم غذا مفید می باشد جویدن نعناع و پونه برای بر طرف کردن سکسکه مفید است و ضد تشنج و آرام کننده اعصاب است به درمان اسهال و بیماری های روده ای کمک می کند همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین a , b , است.
 
خواص درمانی : پونه کوهی از بهترین گیاهان تقویت کننده بشمار می رود مصرف پونه کوهی کار روده ها را منظم می کند درد معده و بی اشتهایی را تسکین می دهد و برای ناراحتی های کبدی بسیار موثر است دم کرده پونه برای اسهال اسهال خونی و اسهال های باسیلی و همچنین ناراحتی های عصبی اختلالات گوارشی مفید و موثر است دم کرده پونه تقویت کننده خوبی است اگر گاهی پس از صورف غذا در معده احساس سنگینی نمودید و یا غذا را ترش کردید و یا به کلی ناراحت شدید می توانید از این دم کرده استفاده کنید.

 

 

 

 

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:, ] [ 13:30 ] [ صدف ]

144

 

♨️چند نوع دمنوش برای ایام پاییز ♨️

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:, ] [ 13:27 ] [ صدف ]

143

دمنوشي براي خلاصي از آبريزش بيني

 

 

4kia.ir filesell دانلود پروژه
ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:, ] [ 13:23 ] [ صدف ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

فروشگاه صدف مشهد - سید - 05138597805 ساعت پاسخ گویی 10 تا 12 صبح و 16 تا 20 عصر www.sadaf1001.lxb.ir www.sadaf1001.bizna.ir------------------- ایمیل = sadaf.1001@yahoo.com
موضوعات وب
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 273
بازدید هفته : 358
بازدید ماه : 354
بازدید کل : 35990
تعداد مطالب : 231
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1